Қазақстандағы білім беру реформалары елдің экономикалық, әлеуметтік және мәдени дамуындағы маңызды бағыттардың бірі болып табылады. Соңғы жылдары мемлекет білім беру жүйесін жаңғыртуға, халықаралық стандарттарға сәйкестендіруге және қоғамның қазіргі талаптарына бейімдеуге бағытталған ауқымды шараларды жүзеге асырды, деп хабарлайды paryz.kz
Бұл жобалар өз кезегінде сарапшылар тарапынан өте жақсы бағаланып отыр.
Бүгін осындай шаралардың біразына тоқталып өтпекпіз. Мақалада соңғы деректер мен бастамаларды, білім беру реформаларының негізгі аспектілерін қарастырылады.
Білім беру жүйесін жаңғыртудағы негізгі реформалар
Қазақстандағы білім беру реформалары 2000-шы жылдардан бастап жүйелі түрде жүргізілуде. 2011 жылы «Білім туралы» Заңға түзетулер енгізіліп, білім берудің барлық деңгейлерінде (мектепке дейінгі, орта, кәсіптік және жоғары білім) сапаны арттыруға басымдық берілді.
Соңғы жылдары реформалардың негізгі бағыттары мынадай болды:
Жаңартылған білім беру мазмұны
2016 жылдан бастап мектептерде жаңартылған білім беру бағдарламасы енгізілді. Бұл бағдарлама оқушылардың сыни ойлау, шығармашылық және функционалдық сауаттылық дағдыларын дамытуға бағытталған.
2025 жылғы деректер бойынша, барлық мектептер осы бағдарламаға толық көшті, ал оқушылардың білім сапасы PISA сияқты халықаралық бағалауларда біртіндеп жақсаруда.
Цифрлық білім беру
2020 жылдан бастап пандемияға байланысты қашықтан оқыту жүйесі кеңінен дамыды. 2023-2025 жылдар аралығында «Цифрлық Қазақстан» бағдарламасы аясында мектептердің 90%-ы жоғары жылдамдықты интернетпен және заманауи құралдармен жабдықталды.
Сол секілді Kundelik.kz және BilimLand сияқты платформалар оқу процесін цифрландыруда маңызды рөл атқарды.
Үштілді білім беру саясаты
2016 жылдан бастап қазақ, орыс және ағылшын тілдерінде оқытуды дамытуға басымдық берілді. Жаратылыстану пәндерін ағылшын тілінде оқыту жоғары сыныптарда кеңейтілді, бірақ бұл бастама қоғамда әлі де пысықталып жатыр.
Педагогтардың рөлі және оларды қолдау
Білім беру реформаларының табысы педагогтардың кәсіби деңгейіне тікелей байланысты. 2019 жылы қабылданған «Педагог мәртебесі туралы» Заң мұғалімдердің әлеуметтік және кәсіби мәртебесін арттыруға бағытталды.
Соңғы деректерге сәйкес 2020-2024 жылдары мұғалімдердің жалақысы орта есеппен 2 есе өсті.
2025 жылға қарай педагогтардың біліктілігін арттыру курстарына 500 мыңнан астам ұстаз қатысты.
Педагогикалық мамандықтарға түсетін студенттер саны 2020 жылмен салыстырғанда 20%-ға артты, бұл өз кезегінде мемлекеттік қолдаудың (стипендиялар, гранттар) нәтижесі екені даусыз.